Indian technology firms: Seeking to avoid a mid-life crisis | The Economist

 

 

Western firms such as IBM and Accenture can be sniffy about their Indian rivals’ sophistication. Yet customers seem to be getting more promiscuous about whom they buy their “solutions” from: witness the rise of salesforce.com, a web-based, off-the-shelf product that helps companies manage their sales staff. This suggests that barriers to entry have fallen. The three Indian firms certainly hope so, and are throwing resources at muscling into higher-value services. If they get the formula right, their sales from this line of business “could go up fast”, says Mr Kaka.

To make the leap into the top league of global IT services, India’s three giants may have to hire many more people in rich countries. That is partly because the required skills are scarce in India, and partly because a physical presence is needed for some tasks, especially in consulting. Japan’s carmakers were pilloried in America until they shifted some production there, hiring locals and thus creating local loyalty. India’s IT firms are now following their footsteps.

Les entreprises occidentales comme IBM et Accenture peuvent se montrer snobs à propos de sophistication de leurs rivaux indiens. Pourtant, les clients semblent être plus regardants sur le sujet de à qui ils achètent leurs «solutions»: témoin la montée de salesforce.com, un produit basé sur le Web, off-the-shelf qui aide les entreprises à gérer leur personnel de vente. Cela suggère que les barrières à l’entrée ont baissé. Les trois entreprises indiennes ont de bons espoirs, et se musclent pour se lancer dans des services à valeurs ajoutées plus élevées. S’ils obtiennent la bonne formule, leurs ventes de ce secteur d’activité pourrait bondir très fortement, explique M. Kaka.

Pour faire le saut dans le peloton de tête des services IT globaux, l’Inde trois géants devront embaucher beaucoup plus de gens dans les pays riches. En partie parce que les compétences requises sont rares en Inde, et en partie parce qu’une présence physique est nécessaire pour certaines tâches, notamment dans le conseil. Les constructeurs automobiles japonais ont été mis au pilori en Amérique jusqu’à ce qu’ils délaissent quelque peu la production et embauchent les habitants créant ainsi de la loyauté locale. Les entreprises IT en Inde suivent désormais leurs traces.

 

via Indian technology firms: Seeking to avoid a mid-life crisis | The Economist.

About these ads

Tags: ,

About plerudulier

Primarily interested in interacting and engaging with people about issues related to profession but also charity, environment, ... you get the idea.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Etrange et Insolite

Ici tout est bizarre !

New York Post

Your source for breaking news, news about New York, sports, business, entertainment, opinion, real estate, culture, fashion, and more.

La Vraie Vie de Laboratoire

Petites histoires probables des mondes de la recherche

Fortune

Fortune 500 Daily & Breaking Business News

MarketCulture Blog - Using a Customer Culture for Competitive Advantage

Strategies for Creating and Maintaining a Market-Driven Culture within Your Business

TheAdaptivePM

Plan – Adapt – Overcome. Reflect – Rinse – Repeat.

Serge Luca's Blog (SharePoint MVP)

Sharepoint 20xx adventures

Histoires d'universités

Le blog de Pierre Dubois

I am a Bridge

Hugues Rey's Blog Curation - Where Marcom meets Technology

Blog, créer, améliorer, attirer, monétiser *

Internet, Google, Wikipédia, nous en apprendra toujours...

"Working for Christ"

Inspiration for the Workplace

The Grey Chronicles

Notes about the Grey-side of the Internet, Management and Steel Manufacturing!

Méta-DIC

Réflexion et partage autour des Médias, de l'Info-Documentation et de l'Info-Communication

Mon Blog

DAVID GUILLOCHEAU : J'aime la RH car je travaille sur la cause profonde du succès des entreprises.... J'aime l'Innovation parce que les entreprises ne peuvent réussir sur la durée sans... j'aime la technologie parce qu'elle matérialise ce qui fait de nous des êtres particuliers sur cette planète.

Art of e-learning

Learning, connecting, sharing

Salient Why

travels with craig in search of utopia...

Cratyle.net

Le carnet de Patrice Lamothe sur le nouvel âge médiatique

Marketing & Innovation

about marketing, strategy, innovation & social media

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 36 other followers

%d bloggers like this: